جدیدترین، لوکس‌ترین و بزرگترین محصول فونیکس، آریزو8

جدیدترین، لوکس‌ترین و بزرگترین محصول سری سدان این برند، فونیکس آریزو ۸ است که پرچمدار خودروهای چهاردر برند لوکس مدیران خودرو در ایران است. فونیکس آریزو ۸ در سبد محصولات مدیران خودرو، هم‌رده فونیکس تیگو ۸ پرو خواهد بود. این خودرو یک رده بالاتر از فونیکس آریزو ۶ پرو قرار می‌گیرد و رقیب نزدیک خودروهای اندازه متوسط وارداتی در بازار ایران هم خواهد بود.

مشخصات فنی آریزو ۸
آریزو ۸ از یک موتور۲ لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس ۷ دنده دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می کند.

فونیکس آریزو۸ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند نوید یک پایداری خوب را می‌دهد؛ موردی که بیش از هر چیزی در آریزو۶ GT راننده از فشار روی پدال گاز بازمی‌داشت. ترمز های این خودرو نیز در جلو و عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.

طراحی

جلوپنجره این خودرو ابعاد بزرگی دارد و به صورت دو تکه طراحی شده است. قسمت بزرگتر در محل معمول جلوپنجره قرار دارد و یک نوار کرومی روی آن قرار گرفته است. این نوار کرومی به درون کاسه چراغ‌ها نفوذ کرده است و به نظر می‌رسد کل قسمت جلو طراحی یکپارچه‌ای دارد. قسمت دوم جلوپنجره بسیار کوچکتر است و در بخش میانی سپر جا خوش کرده است.

نمای جانبی فونیکس آریزو ۸ ساده و شکیل است. یک خط از روی گلگیر جلو تا انتهای خودرو کشیده است و قسمت پایین درب‌ها نیز یک فرورفتگی و برآمدی فانتزی دارد. رینگ‌های خودرو تناسب قابل قبولی با ظاهر جانبی خودرو دارند و البته سبک طراحی آن‌ها نیز برای بیننده جذاب است. در نمای عقب فونیکس آریزو ۸ الگوهای طراحی آریزو۶ پرو را مشاهده می‌کنیم. سپر حجیم به همراه کاسه چراغ‌هایی با گرافیک مشکی ظاهر این بخش را اسپرت جلوه می‌دهند. خروجی‌های دوگانه اگزوز نیز واقعی هستند.

فونیکس آریزو ۸ با دارا بودن فاصله محوری ۲۷۹۰ میلیمتر، در بازه بین خودروهای اندازه بزرگ و متوسط قرار می‌گیرد. با این حال می‌توان گفت که فونیکس آریزو ۸ بیشتر به هیوندای سوناتا شباهت دارد.

ایمنی آریزو ۸
چری آریزو ۸ به ۱۰ ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، جانبی عقب، زانویی راننده، زانویی سرنشین و پرده ای مجهز است و وجود امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و رادارهای مختلف، به ایمن تر کردن تجربه رانندگی با این خودرو کمک شایانی می کنند.

آریزو ۸ همچنین به مجموعه‌ای کامل از سیستم های دستیار رانندگی ADAS نیز مجهز است.

قدرت موتور : ۲۵۴ اسب بخار
گشتاور: ۳۹۰ نیوتن متر
حجم موتور : ۲۰۰۰ TGDI
انتخاب حالت رانندگی : اکو / اسپرت / نرمال
گیربکس هفت سرعته WDCT
ترمز پارک برقی EPB + Autohold
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
گرم کن و سردکن صندلی های جلو
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف پانورامیک به همراه سایبان برقی
سنسور نور و باران
نمایشگر دوگانه ۱۲ اینچی
سیستم کنترل فشار بادتایر (TPMS)

گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه تر
شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۷.۶ ثانیه
حداکثرسرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
وزن: ۱۵۳۹کیلوگرم
اندازه خودرو: ۴۷۸۰ طول - ۱۸۴۳ عرض - ۱۴۶۹ ارتفاع
مصرف سوخت: ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
با حجم باک: ۵۵ لیتر
+سقف پانوراما، شارژ بی سیم تلفن همراه، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، صفحه پشت آمپر دیجیتالی، فرمان برقی، شیفتر تعویض دنده، کروز کنترل، سنسور باران، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقطه کور، تابلوخوان.

برای اطلاعات بیشتر مثل کاتالوگ آریزو۸، اطلاعات فروش آریزو۸ و جهت تست درایو آریزو۸  لینک های مربوطه را حتما چک کنید و اطلاعات مروبطه را برای ما ارسال فرمایید.