ام‌وی‌ام X55 پرو چگونه خودرویی است؟

مدعی کلاس کراس اوورها

ام‌وی‌ام X55 پرو از جدیدترین کراس‌اوورهایی است که با قیمت‌گذاری در اوایل سال 1401، سر و صدای زیادی به پا کرده و حالا یکی از مدعیان این سگمنت شلوغ و پرترافیک است. X55 در سال 2017 متولد شده و 2 فیس‌لیفت را در سال‌های 2020 و 2021 تجربه کرده است. یکی از نکات قابل‌توجه درخصوص عرضه این خودرو در ایران، انتخاب مدل مجهزتر و قوی‌تر این خودرو (از میان مدل‌های ارائه شده در چین) برای تولید و فروش در ایران است.

 X55 پرو در 2 تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت عرضه می‌شود که هر 2 در بازه قیمت 1 میلیارد تا 1 میلیارد و صد میلیون تومان قرار می‌گیرند. حتما برایتان سوال پیش می‌آید که فرق ایکس55 پرو نسبت به نمونه قبلی (پیش از فیس‌لیفت) چیست؟

 مهم‌ترین تغییرات ظاهری مدل پرو به رینگ‌های جدید، جلوپنجره کهکشانی جدید هم‌چون دیگر خودروهای جدید این کمپانی، تغییر فرم ورودی‌های هوا روی سپر و گرافیک جدید چراغ‌های جلو و تغییر آنها از هالوژنی به LED خلاصه می‌شود. میان چراغ‌های عقب نیز یک نوار کرومی افزوده شده و ظاهری نسبتا لوکس‌تر از قبل به این بخش از نمای ظاهری X55 داده است. در کنار همه این موارد، خطوط قرمز رنگی هم به‌صورت زیرکانه‌ای روی بدنه طراحی شده‌اند که رنگ آنها هماهنگی جالبی با کالیپرهای قرمز رنگ ترمز و تریم قرمز رنگ کابین دارد.

اما تغییرات مدل پرو فقط به المان‌های بیرونی محدود نمی‌شود. فضای کابین که طراحی هماهنگ، مینیمال و دلچسبی دارد نیز تغییراتی تاثیرگذار را تجربه کرده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات، بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش پشت فرمان (7.5 اینچ) است. اگر کمی به دور و اطراف دقت کنید، متوجه تغییر فرم صندلی‌ها و دیزاین پنل درها نیز خواهید شد. اما یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تغییرات، جانمایی صفحه نمایش 10.2 اینچی است که در مدل پرو هم‌چون دیگر خودروهای مدرن امروزی، روی داشبورد نصب شده است. شیفتر گیرباکس در مدل پرو هم‌چون تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو، از نوع الکترونیکی و کاملا جدید است. فاصله میان حالت‌های مختلف این گیرباکس بسیار کم‌تر از دیگر گیرباکس‌هاست و عملکرد بهتری دارد. تنظیمات سیستم تهویه نیز توسط صفحه نمایش لمسی پایین کنسول انجام می‌شود.

پیشرانه MVM X55 Pro تفاوتی با مدل معمولی ندارد. همان انجین 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ که ترکیب و حجم‌اش تقریبا در تمام کراس‌اوورهای چینی بازار ایران دیده می‌شود. اما این پیشرانه نسبت به نسخه معمولی بهبودهایی را نیز تجربه کرده و توانش از 147 به 156 اسب‌بخار رسیده و با این حساب از خودرو لوکس‌تری مثل تیگو 7 نیز قوی‌تر است. گشتاور خروجی این پیشرانه هم افزایش یافته و از 210 به 230 نیوتن‌متر رسیده است. یکی دیگر از تغییرات اساسی فنی مدل پرو نسبت به مدل معمولی، جایگزین شدن گیربکس 6 سرعته 2 کلاچه با نمونه CVT با 9 دنده مصنوعی است. شاید این تغییر برای خریدارانی که دنبال هیجان بیش‌تری در رانندگی هستند خوشایند نباشد، اما این گیربکس جدید بسیار پیشرفته‌تر است و علاوه بر بهینه‌سازی مصرف سوخت، در مسیرهای پرترافیک کاربردی‌تر است.

پیشنهاد نهایی:

MVM X55 Pro تغییرات مختلفی را تجربه کرده. اما از لحاظ قیمتی آمده تا با رقبای قدرتمندی مثل لاماری ایما، دیگنیتی، FMX T5 و حتی پژو 2008 مقایسه شود.

امکانات:

ترمز پارک برقی، سانروف، دوربین 360 درجه، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، دوربین عقب داینامیک، سنسور پارک عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم کنترل باد تایرهای، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، کیسه‌های هوای جلو و جانبی، سامانه کنترل پایداری، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، صندلی برقی راننده

 

مشخصات فنی:

پیشرانه: 4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 1.5 لیتر (1498 سی‌سی)
قدرت: 156 اسب‌بخار در 5500 دور
گشتاور: 230 نیوتن‌متر در 1750 دور
جعبه دنده: CVT با 9 دنده شبیه سازی شده
وزن: 1439 کیلوگرم
حجم باک: 55 لیتر

 

نکات مثبت:

بدنه و کابین زیباتر از مدل قبلی

امکانات متنوع

صندوق بار جادار

شتاب مطلوب